KONFERENCJE BRANŻOWE W ŁCDNiKP

Konferencje branżowe w ŁCDNiKP

ŁCDNiKP (26.11.2020). Zorganizowano i przeprowadzono konferencję online
dla nauczycieli kształcenia zawodowego branży przemysłu mody

Edukacja zdalna – przydatne narzędzia do tworzenia materiałów dydaktycznych.

Tematyka konferencji obejmowała następujące zagadnienia: Organizowanie pracy zdalnej: O czym warto pamiętać?, Platforma Vibiniet i co tam znajdę? Jak przygotować zadania dla uczniów w aplikacji LearningAPPS.org.? Prezentacja zeszytu metodycznego dla Branży Przemysłu Mody, Pracowania tekstroniki w ŁCDNiKP.

W swojej prezentacji Maria Michalak zwróciła uwagę na ważne aspekty pracy zdalnej, takie jak: organizowanie przestrzenie edukacyjnej, dostosowanie zamierzeń dydaktycznych do możliwości poznawczych uczniów, zadbanie o relacje między uczniami, oraz dobór metod dydaktycznych umożliwiających pracę w grupach. W dalszej części podkreśliła, że warto w organizowaniu zajęć dydaktycznych korzystać z otwartych zasobów edukacyjnych, np.: epodreczniki.pl, a jako przykład zasobu dedykowanego dla branży przemysłu mody zaprezentowała Portal ViBiNeT. Portal jest dostępny dzięki współpracy Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan ze swoim odpowiednikiem w Niemczech Suedwesttextil e.V. w Stuttgarcie.

Dla uczestników konferencji opracowano materiały prezentujące sposób logowania się na portalu i poruszania się po jego zasobach. W kolejnej części konferencji zaprezentowano wybrane aplikacje: LearningAPP.org i coggle.it. oraz ich możliwości w tworzeniu materiałów dydaktycznych przydatnych w edukacji zdalnej i stacjonarnej.

Zaprezentowano także opracowany przez zespół nauczycieli Zeszyt metodyczny Branża Przemysłu Mody, w którym znajdują się między innymi: quizy, testy, scenariusz zajęć, prezentacje multimedialne do wykorzystania na zajęciach dydaktycznych w edukacji zdalnej i stacjonarnej.

Przedstawiono uczestnikom konferencji informacje o utworzonej w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego - Pracowni tekstroniki. Zlokalizowane w pracowni stanowiska dydaktyczne wyposażone w sprzęt i aparaturę oraz tekstroniczne materiały tekstylne umożliwią przeprowadzanie badań pomiarów tekstylnych materiałów elektroprzewodzących oraz programowanie mikrokontrolerów i czujników tekstronicznych, są rozwiązaniem unikatowym w dla uczniów kształcących się w obszarach mechatroniki, elektroniki i włókiennictwa.

Na zakończenie konferencji nauczyciele dzielili się refleksjami na temat doświadczeń z edukacji zdalnej, w tym również czego nowego się dowiedzieli się o sobie lub o swoich uczniach.

Konferencję zorganizowała i prowadziła Maria Michalak konsultant Pracowni Edukacji Zawodowej